Carve out af brandidentitet og eksisterende IT-setup
Sammen med Trifork og Duckwise har vi leveret en fleksibel og driftsikker IT-platform til Opendo.
Opendo tilbyder leasing af både nye og brugte biler til private og professionelle formål, og platformen rummer i dag flere end 10.000 leasingkontrakter.
Udgangspunktet for projektet var en carve out af Alm. Brand Leasing, som Opendo opkøbte i foråret 2021. Projektet, Netic stod i spidsen for, bestod af en detaljeret gennemgang af Alm. Brands brandidentitet, det bagvedliggende IT-setup og de tilhørende systemer. Dette med henblik på at foretage en carve out af de eksisterende data og funktionaliteter, som skulle overføres til Opendos nye leasingplatform.
En opgave med høj kompleksitet
Det var en kompleks opgave, da der over årene var foretaget en del udvikling af systemernes funktionalitet, og der var opsamlet store mængder data. Vi samlede derfor et hold af vores konsulenter med ekspertise indenfor forskellige områder. Til trods for den høje kompleksitet er vi kommet i mål, og både Opendo og vi er glade for resultatet.
Efter carve out af Alm. Brand Leasing stod Duckwise overfor en opgave med at strømline brandet, skabe den perfekte brugeroplevelse fra bunden og styrke den digitale kunderejse fra A-Z. Foruden carve out-processen og driften af to af Opendos applikationer, har vi hos Netic bygget miljøer med integrationer til flere eksterne systemer.