image

Sådan er din arbejdsdag

Vi har omkring 150 medarbejdere fordelt på vores lokationer i Aalborg, Aarhus og København. Vi kan sagtens være flere, så uanset hvilken baggrund du kommer med, er du altid velkommen til at søge job hos os - både opfordret og uopfordret. Herunder kan du se, hvordan din arbejdsdag kunne se ud og høre mere om, hvordan det er at være en del af Netic.

Vi har omkring 150 medarbejdere fordelt på vores lokationer i Aalborg, Aarhus og København. Vi kan sagtens være flere, så uanset hvilken baggrund du kommer med, er du altid velkommen til at søge job hos os - både opfordret og uopfordret. Herunder kan du se, hvordan din arbejdsdag kunne se ud og høre mere om, hvordan det er at være en del af Netic.

Mød en medarbejder. Mød Martin. Han er IT-konsulent hos Netic

Som IT-Konsulent hos Netic arbejder Martin med håndtering af incidents og patch management i Linux og Windows. Hør ham fortælle om, hvordan det er at være en del af Netic.

Arbejdsdagen i Finance and Administration

Denne afdeling huser Reception, HR og Økonomi. Afdelingen har generelt en stor kontaktflade, både internt og ud af huset. En del af os er de første du møder, hvis du kommer fysisk til vores hovedkontor i Aalborg. Vi sørger for at tage pænt imod dig og få dig videre til en af vores dygtige kollegaer. Vores HR-medarbejderes fornemmeste opgave er bl. a. at sørge for den gode dialog med kommende og eksisterende medarbejdere. Afdelingen sørger også for, at der er helt styr på alt, der vedrører økonomi. Det være sig bl.a. fakturering til kunder, betaling af leverandører, budgetter, lønudbetaling og meget meget mere.

Skriv til Karina, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Projects and Delivery

Projects and Delivery-afdelingen huser Project Managers, der har ansvaret for implementeringen af nye leverancer - de består i de fleste tilfælde i at etablere nye it-infrastrukturer og platforme. Der ud over finder du i teamet vores Service Delivery Managers, hvis hovedopgave er at sikre, at Netic lever op til kontrakternes forpligtelser i driftsperioden. Både Project- og Service Delivery Managers har en stor kontaktflade, både internt og ud af huset, idet de samarbejder med kunder, underleverandører, partnere og hele organisationen i Netic.

Skriv til Yannick, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Tools and Technologies

I Tools and Technologies driver vi de værktøjer, der er vigtige for Netics daglige drift og som ikke ligger naturligt i et af vores andre teams. Det drejer sig f.eks. om centrale emner som vores ITSM-suite, overvågning, godkendelsesmekanismer og en hel række mindre, men nødvendige og vigtige systemer. De vigtigste opgaver i Tools and Technologies er at sikre, at alle systemer kører, at alt er up-to-date, og at vi hjælper vores kollegaer med at benytte vores systemer. Tools and Technologies har desuden en vigtig rolle i at sikre, at alt i vores produktionsmiljøer er korrekt registreret, således at driften af alle enheder overholder det, der er aftalt med kunden. Ligeledes sikrer vi i Tools and Technologies, at der er konsistens mellem interne systemer, både gennem automatisering og kontrol. Teamet er præget af høj faglighed, samt lysten og evnen til at levere de rigtige løsninger, både internt og til kunderne.

Skriv til Lasse, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i CISO-Office

Denne afdeling består af vores CISO (Chief Information Security Officer) som sammen med resten af teamet har det overordnede ansvar for informationssikkerheden i Netic. Vi besvarer spørgsmål fra kolleger og kunder, gennemfører interne audits og risikovurderinger og sikrer, at vi overholder kravene i vores erklæringer (ISAE 3402 type-II og ISAE 3000) samt ISO-standarderne jf. vores 27001:2022 certificering. I CISO-office arbejder vi tæt sammen med hhv. Legal og Sales, bl.a. omkring kontrakter, kundeønsker og kommende krav som NIS 2 og DORA. Derudover udarbejder vi politikker, beredskabsplaner og besvarer kundehenvendelser. Vi har også sikkerhedsmøder med kunder og sparring med ledelsen om informationssikkerhed.

Skriv til Morten, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Platform Development

På dette jobområde finder du Netics Platform Development-team. Teamet er ansvarlig for at sikre udviklingen og vedligeholdelsen af Netics Contain-platform, samt tilhørende relaterede services og platforme. Afdelingen arbejder tæt sammen med vores Operations og Cloud Native teams, som står for den daglige drift og implementering af nye kunder.

Skriv til Brian, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Database

I Database sidder vores meget erfarne databasespecialister og varetager ansvaret for kundernes databaser. Disse databaser indeholder oftest yderst driftskritisk data, og tilgangen til disse data er derfor essentiel for kunden. Database-teamets vigtigste opgaver er hovedsageligt installation, konfiguration og overvågning af databaserne samt at holde disse driftsikre og opdaterede. I tæt samarbejde med bl.a. Server and Storage samt Network and Backup hjælper vi desuden kunderne med kapacitetsplanlægning og backup-strategier samt performance-analyse og optimering af databaser og databaseapplikationer. Hverdagen i Database er præget af stor faglighed, ansvarlighed og omhu, da ansvaret for at holde kundernes data sikre, er forbundet med stor tillid mellem kunden og os.

Skriv til Thomas, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Sales, Communications and Marketing

På dette jobområde finder du salg, kommunikation og marketing under ledelse af vores CCO. Salg er ansvarlig for at have dialogen med såvel eksisterende, som nye kunder, mens Communications and marketing varetager interne kommunikationsopgaver samt koordinering og udførelse af alle marketingaktiviteter og events. Afdelingen arbejder tæt sammen med de fleste andre afdelinger i huset, dog særligt Legal i forhold til kontrakter samt Projects and Delivery i forhold til leverancer.

Skriv til Claus, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Legal

Legal-afdelingen er ansvarlig for Netics kontrakter med kunder og leverandører. Vores hovedopgave er at sikre, at kontrakter bliver indgået på en måde, så samarbejdet mellem Netic og kunderne har de bedste forudsætninger for at blive en succes. Vi har derfor kontakt med mange mennesker i løbet af dagen, både i huset og eksternt. Derudover har vi i afdelingen blandt andet ansvaret for ansættelseskontrakter og overholdelse af GPDR, herunder DPO-rollen.

Skriv til Julie, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i Facility

Vores Facility-team under ledelse af vores COO, har ansvaret for Netics datacentre. Arbejdet i datacentrene omfatter bl.a. drift og vedligehold af kølekapacitet, UPS, nødgeneratorer, infrastruktur, fysisk sikkerhed og relaterede supportsystemer. Facility arbejder tæt sammen med vores Operations-team, ligesom de varetager al dialog og koordinering med eksterne leverandører, som udfører arbejde på bygninger og supportsystemer. Ud over datacentrene, arbejder Facility med også med den generelle fysiske sikkerhed, bygningsvedligehold og inventar på vores hovedkontor i Aalborg.

Skriv til John, hvis du vil vide mere.

Arbejdsdagen i CTO Office

I CTO Office sidder vores erfarne arkitekter. Deres opgave er at sikre den overordnede arkitektur for IT-infrastrukturen, som er grundlaget for at vi i Netic kan levere værdifulde løsninger til vores kunder. CTO Office samarbejder med vores tekniske teams for at sikre sammenhæng i arkitekturen på tværs af alle tekniske områder. Derudover samarbejder teamet også med salg for at sikre, at Netic både nu og i fremtiden kan levere de løsninger, vores kunder efterspørger. Det betyder, at teamet i hverdagen både vedligeholder den nuværende arkitektur og udvikler en robust arkitektur, der understøtter kundernes fremtidige behov.

Skriv til John, hvis du vil vide mere.